Згідно WHO (Всесвітня Організація Здоров'я), більше 170 000 європейців гине у дорожніх пригодах щороку, а ще 5 мільйонів отримує травми. Очевидячки, покращення безпеки автомобілів лежить у основі підвищення рівня безпеки дорожньо-транспортного руху. Крім того, безпека стала дуже потужним фактором продажу нових машин. European New Car Assessment Program (Euro-NCAP), або Європейська Програма Оцінки Нових Автомобілів – це консорціум агенцій, серед яких Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e V (ADAC), Alliance Internationale de Tourisme (AIT), Bundesministerium fur Verkehr, Bau- und Wohnungswesen, Department for Transport, Local Government and the Regions (DTLR), Dutch Ministry of Transport, Public Works and Water Management, European Commission (EU), Fe'de'ration Internationale de l'Automobile (FIA), Generalitat de Catalunya, International Consumer Research and Testing, Ministe`re de l'Equipement та Swedish National Road Administration. Цей консорціум публікує результати тестів і у такий спосіб дає споживачеві точні відомості, що базуються на глибокому аналізі рівня безпеки конкретної моделі автомобіля під час лобового та бокового зіткнення. З жовтня 1998 року, усі нові автомобілі, що було продано у Європейському Союзі мали відповідати новим стандартам тестів. Нові стандарти замінили старий тест на симетричний фронтальний удар, затверджений ще у 1974 році (лобовий удар в бетонний блок на швидкості 50 км на годину). Перший звіт Euro-NCAP опубліковано у лютому 1997 року.
Зсунутий лобовий удар
Під час зсунутого лобового удару (на відміну від симетричного), рухомий автомобіль з манекенами на місцях водія та пасажира врізаються на швидкості 64 км на годину у бар'єр, що деформується, для того щоб оцінити удари головою, грудьми та ногами, а також (на відміну від тестових протоколів 1974 року), щоб оцінити пошкодження автомобіля. Цей тест є відображенням типового лобового зіткнення двох автомобілів однакової ваги на швидкості 64 км на годину. Через те що тільки частина автомобіля зазнає удару, вплив на манекени менший, у порівнянні з симетричним лобовим, але через більш значні пошкодження автомобіля, набагато легше оцінювати травми, завдані водієві та пасажирам чужорідними предметами.
Кольорова схема оцінки удару Результат лобового зіткнення 80-100%
Результат лобового зіткнення 60-79%
Результат лобового зіткнення 40-59%
Результат лобового зіткнення 20-39%
Результат лобового зіткнення 0-19%
Під час тесту на зсунутий лобовий удар, тестовий автомобіль врізається не у монолітний блок, а у структуру, що деформується (алюмінієві листи), і за своїми властивостями дуже нагадує передню частину іншої машини. Інші машини не поводяться як монолітні об'єкти під час зіткнення: їхня передня частина "піддається", а отже у тестах використовують стільниковий алюмінієвий блок. Удар у 40% площину передньої частини автомобіля імітує зіткнення з іншим автомобілем аналогічної ваги та розміру. Лобове зіткнення автомобілів досі є найпоширенішим видом аварії і зазвичай у ньому страждає тільки частина машини. Тест на зсунутий лобовий удар завжди проводять з боку водія, оскільки саме він ризикує отримати травми від керма та педалей. Надзвичайно важливим є гарантувати, що передня частина машини спроектована для ефективного та реалістичного поглинання енергії. Автомобілеві набагато важче пройти такий тест, ніж той, де зіткнення з монолітним блоком відбувається по усій його ширині. Тест Euro-NCAP відбувається на швидкості 64 км на годину.