high speed club П`ятниця
03.05.2024
21:38

Вітаю Вас Гость
RSS
Види коробок для саба - Forum ГоловнаРеєстраціяВхід
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Forum » Новини » Новини звуку » Види коробок для саба (Види коробок для саба)
Види коробок для саба
AstonДата: Середа, 15.04.2009, 18:39 | Сообщение # 1
Президент клубу
Группа: Администраторы
Сообщений: 209
За 15 постов За 25 Постов За 40 Постов За 55 Постов За 70 Постов За 90 Постов За 100 Постов За 110 Постов За 120 Постов За 130 Постов За 150 Постов За 170 Постов За 200 Постов
Репутация: 8
Статус: Offline
Тут ми розглянемо три основних типи ящиків, використовуваних у сабвуферах (як в тім й в інших АС). Але для початку небагато про призначення й функцію якого б тj не було ящика. Акустична головка випромінює звук не тільки "вперед" але й назад, при цьому фронтальні й тиловаі звукові хвилі протилежні по фазі. У зв'язку із цим, існує термін "акустичне замикання" при якому хвилі по обидва боки дифузора складаються й(якщо вони протилежні по фазі) гасять один одного. У цьому випадку в ідеалі ви взагалі нічого не почуєте, на практиці ж звук буде, але дуже далеким від оригіналу. Ящик аккустичної системи, дозволяє це замикання ліквідувати й додати звуку необхідні характеристики по потужності й частоті.

Існує три типи акустичного оформлення:
А саме - це Закритий ящик, Фазоінвертор і Бандпасс...Зупинимось на них небагато докладніше.

Закритий корпус ( ЗЯ) - closed box

Це найбільш простий у виготовленні тип акустичного оформлення АС. Коливання в такому ящику перебувають у закритому об'ємі й в остаточному підсумку гасяться. Але оскільки звукова хвиля це енергія, то загасаючи вона перетворюються в тепло. І хоча кількість цього тепла невелика воно все ж таки здійснює вплив на характеристики акустичної системи. (теплішаючи повітря розширюється й підвищує твердість системи). Для запобігання цього ефекту ЗЯ заповнюють зсередини звуковбирним матеріалом, що, поглинаючи звук поглинає й тепло. Підвищення температури повітря стає набагато менше й динаміку "здається" що за ним істотно більший об'єм чим насправді. На практиці таким способом вдається домогтися збільшення "акустичного" об'єму ящика в порівнянні з геометричним на 15-20%.

При всій простоті цієї конструкції вона має багато переваг. По-перше, простота розрахунку характеристик. Тут є всього один параметр -об'єм. По-друге, у всьому діапазоні частот коливання дифузора стримуються пружною реакцією повітряного об'єма. Це істотно знижує ймовірність перевантаження динаміка і його механічних ушкоджень. Не знаю, наскільки втішливо це звучить, але в запеклих аматорів баса динаміки в закритих ящиках, буває, горять, але практично ніколи не "випльовуваются". По-третє, при грамотному виборі параметрів голівки й обсягу для неї закритий ящик не має собі рівних в області імпульсних характеристик, значною мірою визначальне суб'єктивне сприйняття басових нот.

Природне запитанння тепер - так у чому ж підступ? Якщо все так добре, навіщо потрібні всі інші типи акустичного оформлення? Підступ один єдиний. К.П.П. У закритого ящика вн найменший у порівнянні з будь-яким іншим типом акустичного оформлення. При цьому чим менше нам вдсться зробити об'єм ящика, при збереженні того ж робочого частотного діапазону, тим менше буде його ефективність. Немає більше ненаситної тварини в змісті підводимої потужності, чим закритий ящик малого об'єму, тому-що динаміки в них, як і було сказано, хоч і не "випльовуються", але горять нерідко.

Фазоінвертор (ФІ) - vented box

Наступний по поширеності тип акустичного оформлення. ФІ більше гуманний стосовно випромінювання тилової сторони дифузора. У фазоінверторі частина енергії, що у закритому ящику "ставиться до стінки" використовується в мирних цілях. Для цього внутрішній об'єм ящика з'єднується з навколишнім простором тунелем, що містить у собі деяку масу повітря. Величина цієї маси вибирається таким чином, щоб, у сполученні з пружністю повітря всередині ящика створити другу коливальну систему, що одержує енергію від тильної сторони дифузора й випромінюючу її куди потрібно й у фазі у випромінюванням дифузора. Такий ефект досягається в не дуже широкому діапазоні частот, від однієї до двох октав, але в його межах к.п.д. істотно зростає.

Крім більше високого к.п.д. фазоінвертор володіє ще одним найважливішим достоїнством - поблизу частоти настроювання значно зменшується амплітуда коливань дифузора. Це може на перший погляд здатися парадоксом - як наявність здоровенної діри в корпусі гучномовця може стримати рух дифузора, але проте це - факт життя. У своєму робочому діапазоні фазоінвертор створює для динаміка зовсім тепличні умови, причому точно на частоті настроювання амплітуда коливань мінімальна, а більша частина звуку випромінюється тунелем. Припустима підводима потужність тут максимальна, аспотворення, внесені динаміком - навпаки, мінімальні.



 
Forum » Новини » Новини звуку » Види коробок для саба (Види коробок для саба)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Copyright MyCorp © 2024